Dwóch producentów chciałoby dostarczyć nowe autobusy elektryczne dla Opola. Tylko jeden z nich zmieścił się w budżecie miejskiego przewoźnika, który kupuje osiem autobusów wraz z infrastrukturą do ładowania.
MZK Opole prowadzi przetarg na zakup
ośmiu 12-metrowych autobusów elektrycznych oraz czterech podwójnych ładowarek plug-in o mocy 120 kW każda i jednej pantografowej ładowarki o mocy maksymalnie 300 kW. Realizacją zamówienia są zainteresowane dwa podmioty.
Tańszą ofertę, wycenioną na 30,602 mln złotych brutto złożył Solaris, natomiast droższą, o wartości 36,624 mln złotych brutto, zgłosił Daimler Buses Polska. Budżet MZK wynosi z kolei 34,957 mln złotych brutto, a przewoźnik chce dofinansować zakup ze środków z programu Zielony Transport Publiczny.
Autobusy mają mieć długość w przedziale 11,8-12,2 metra oraz szerokość do 2,55 metra. Mają zabierać na swój pokład minimum 80 pasażerów, z czego 27 na miejscach siedzących. Układ drzwi to 2-2-2 i wszystkie z nich będą otwierane do wewnątrz pojazdu. Pojazdy będą też w pełni niskopodłogowe.
Napęd autobusu zapewnią silnik bądź silniki elektryczne o mocy minimum 160 kW, z funkcją ograniczenia prędkości do 70 km/h oraz odzyskiwania energii w trakcie hamowania. Magazyn energii o nominalnej pojemności na poziomie co najmniej 280 kWh, co na jednym ładowaniu ma pozwolić na przejechanie co najmniej 150 kilometrów. Magazyn energii ma być zdolny do ładowania poprzez złącze plug-in jak i poprzez tzw. pantograf odwrócony.